Védőoltások

A védőoltások és a preventív kezelések nagyon fontosak, hogy az Ön segítségével Kedvence hosszú és boldog életet élhessen! Az évente kötelező és ajánlott védőoltásokkal megelőzhetőek Kedvenceink leggyakoribb fertőző betegségei. Olyan oltási és féreghajtási protokollokat biztosítunk, amelyek Kedvence igényeihez és életszakaszához igazodnak.

Minden védőoltás beadása előtt alaposan megvizsgáljuk Kedvencét és Önt is kikérdezzük, tapasztalt-e bármi szokatlan tünetet. Gyakran csak évente egyszer, a védőoltásoknál találkozunk és ilyenkor sok, a Gazdi számára addig rejtett problémára fény derülhet: fokozott vízivás, köhécselés, sántikálás, vakarózás, fogkövesség, hastérfogat növekedés, emlődaganatok.

A kiscicák és a kutyakölykök vakcinázását nyolc hetesen ajánljuk megkezdeni. A kölyökkori oltási sorozat után szőrös barátunknak évente egyszer ismétlő oltásra lesz szüksége.

Kedvencünk és családunk egészsége érdekében is kötelező az évente egyszeri féregtelenítő kezelés. Lakásban tartott kutyáknál és macskáknál kifejezetten javasolt a féreghajtás negyedévente.

Tekintve, hogy Pest megyében rengeteg a kullancs, az ellenük való rendszeres védekezés kifejezetten fontos. A kullancsok több betegséget és kórokozót is terjeszthetnek: kutyákban a babesiosist és a Lyme-kórt, macskákban Mycoplasma hemofelis-t.

Az utóbbi években egy új  halálos fertőzés, a szívférgesség is megjelent környezetünkben. A szívférgességet a kórokozóval fertőzött szúnyogok terjesztik. A szívférgességre kutyáinkat évente szűrni érdemes, mentesség esetén pedig folyamatosan védekezni kell a szúnyogok ellen. Pozitív teszt esetén többféle kezelési módra van lehetőség.

A kutyák és macskák külső és belső élősködői ellen sokféle hatékony, szájon át adható vagy külsőleg alkalmazható készítmény (spot on, nyakörv) közül választhatunk.

vedooltasok.jpg
vedooltasok2.jpg